Academia Internațională de Antreprenoriat pentru Start-up-uri

Pentru cei care nu au aflat încă, Academia Internațională de Antreprenoriat pentru Start-up-uri este o academie de business gratuită a hub:raum pentru Europa Centrală și de Est, un proiect dezvoltat în cadrul Deutsche Telekom Grup la Cracovia. Prima ediție a acestui eveniment a avut un real succes cu atât mai mult cu cât printre participanți s-au numărat și echipe din România.

Cea de-a doua ediție a Academiei, “hub:raum Warp – turbo accelerator”, va avea loc în Cracovia între 7 și 14 iunie și va consta în workshop-uri și cursuri axate pe finanțare pentru start-up-uri, dezvoltare de concept și modele de business, marketing și aspecte legislative, livrate de antreprenori și experți internaționali.

Costurile de transport și de cazare pentru echipele selectate vor fi suportate de către organizatori.

Cei care doresc să participe la eveniment se pot înscrie până la data de 20 mai completând formularul pe www.hubraum.com/apply sau www.applytohubraum.com.

Așadar, proiecte deja dezvoltate sau persoane cu idei inovatoare sunt așteptate la Incubatorul de Inovație

Sursa: www.ziudadevest.ro

Posted in Uncategorized | Leave a comment

6 programe de fonduri nerambursabile pentru IMM-uri

fondurinerambursabileExtinderea și îmbunătățirea serviciilor oferite constituie cheia succesului pentru orice întreprinzător odată lansat pe piața afacerilor. Si cum altfel pot fi realizate aceste îmbunătățiri dacă nu prin investiții serioase. Din păcate, profiturile obținute sunt de cele mai multe ori insuficiente pentru astfel de acțiuni.

Vestea bună este că IMM-urile au la dispoziție o serie de fonduri nerambursabile prin intermediul programelor naționale. Astăzi vă vom pune la curent cu toate acest informații.

Direcția Implementare Proframe pentru IMM-uri a publicat cu puțin timp în urmă procedurile de accesare a șase programe de finanțare pentru tinerii întreprinzători, precum și pentru IMM-uri.

Programul de dezvoltare și modernizare a activităților de comercializare a produselor și serviciilor de piață

Bugetul alocat pentru anul bugetar 2014 este de 18.039.000 lei pentru acordarea de alocații financiare neramursabile. Se estimează acordarea de ajutor de minimis unui număr de minimum 225 beneficiari în acest an.

Programul pentru dezvoltarea abilităților antreprenoriale în rândul tinerilor și facilitarea accesului la finanțare – START

Bugetul alocat pentru anul bugetar 2014, pentru acordarea de Alocații Financiare Nerambursabile (AFN) este de 13.000.000 lei. În acest caz se estimeaza acordarea de ajutor de minimis unui număr de minim 130 de beneficiari.

Programul național multianual pentru dezvoltarea culturii antreprenoriale în rândul femeilor manager din sectorul IMM

Bugetul alocat pentru anul 2014 este de 500.000 lei, din care se vor acorda alocații financiare nerambursabile (AFN). De asemenea, se estimează un număr de doar 12 beneficiari pentru ajutorul de minimis.

Programul pentru stimularea înființării și dezvoltării microîntreprinderilor de către întreprinzătorii tineri

Bugetul alocat pentru anul bugetar 2014 este de 21.000.000 lei.

Programul național multianual pentru susținerea meșteșugurilor și artizanatului

Acest program constă în organizarea Târgurilor Regionale pentru Artizanat și Meșteșuguri 2014, pe o perioadă de 5 zile. Bugetul pentru anul 2014 este de 1.000.000 lei, repartizat în mod egal fiecărui O.T.I.M.M.C., pentru organizarea Târgurilor Regionale pentru Artizanat și Meșteșuguri 2014 și pentru acoperirea cheluielilor aferente participanților la Târg.  Se estimează participarea a minimum  200 operatori economici cu obiect de activitate în domeniul meșteșugurilor și artizanatului.

Programul național multianual de înființare și dezvoltare de incubatoare tehnologice și de afaceri

Bugetul pentru anul 2014 este în valoare de 6.000.000 lei. Prin acest program se estimează vor fi acordate alocații financiare nerambursabile pentru un număr de 100 IMM-uri, finanțarea a 5 incubatoare noi și a 10 incubatoare existente. Autoritățile publice locale partenere vor pune la dispoziția incubatoarelor de afaceri:

  • spații cu titlu gratuit și facilitățile necesare pentru a asigura funcționalitatea acestora în beneficiul IMM-urilor selectate
  • fonduri pentru achiziționarea de echipament IT&C și mobilier pentru utilarea fiecărui nou incubator, în limita maximă de 150.000 lei.

Sursa: www.avocatnet.ro

Posted in Uncategorized | Leave a comment

Contribuabilii care sunt obligați să declare impozitul pe profit până mâine, 25 februarie

Deși majoritatea contribuabililor sunt obligați să declare impozitul pe profit pe anul 2013, există două categorii care au obligația de a face acest lucru cu o lună mai devreme. De asemenea, începând cu acest an declarațiile de impozit pe profit trebuie să fie certificate de către un consultant fiscal.

Mai exact, după ce depun formularul 101 online, contribuabilii trebuie să depună separat la organul fiscal nota de certificare, realizată de un consultant fiscal. În această notă se menționează dacă certificarea a fost făcută cu sau fără rezerve.

În ceea ce privește contribuabilii obligați să depună această declarație până la data de 25 februarie, este vorba despre:

  • organizațiile nonprofit (ONG);
  • cei care obțin venituri majoritare din cultura cerealelor, a plantelor tehnice și a cartofului, pomicultură și viticultură

Detalii privind completarea declarației, precum și alte informații utile privind acest subiect, puteți obține accesând link-ul declarație de impozit pe profit.

Sursa: www.avocatnet.ro

Posted in Uncategorized | Leave a comment

25 februarie 2014 – termen de declarare a impozitului pe profit pentru anumite categorii de contribuabili

Sands of TimePotrivit art. 34 alin. 5) din Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, următoarele categorii de contribuabili au obligaţia de a declara şi plăti impozitul pe profit pentru anul 2013, până la data de 25 februarie:

  • organizaţiile nonprofit
  • contribuabilii care obţin venituri majoritare din cultura cerealelor, a plantelor tehnice şi a cartofului, pomicultură şi viticultură.

Încadrarea în activităţile din domeniul agriculturii prevăzute mai sus este cea stabilită prin Hotărârea Guvernului nr. 656/1997 privind aprobarea Clasificării activităţilor din economia naţională – CAEN, cu modificările ulterioare. Verificarea ponderii veniturilor obţinute de contribuabili din cultura cerealelor şi a plantelor tehnice, pomicultură şi viticultură se face la sfârşitul fiecărui an fiscal, iar în situaţia în care veniturile majoritare se obţin din alte activităţi decât cele menţionate, aceştia vor aplica pentru anul fiscal următor sistemul trimestrial de declarare şi plată a impozitului pe profit prevăzut la art. 34 alin. (1) din Codul Fiscal.

Pentru declararea impozitului pe profit contribuabilii menţionaţi mai sus depun „Declaraţia privind impozitul pe profit”, cod 101, la organul fiscal competent pentru administrarea creanţelor fiscale datorate de către contribuabil.

Formularul se depune la organul fiscal competent, în format .pdf, cu fişier .xml ataşat, pe suport CD, însoţit de formatul hârtie, semnat şi ştampilat conform legii, sau se transmite prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.

Sursa: www.finantevalcea.ro

Posted in Uncategorized | Leave a comment

Programul pentru emiterea ordinelor de plată a fost din nou modificat

SchimbareDupă ce pe data de 16 ianuarie ANAF a modificat programul online prin care contribuabilii pot emite ordine de plată și foi de vărsământpe data de 19 februarie a urmat o nouă modificare a acestui program.

Vă reamintim că acest document constituie un instrument de plată pentru efectuarea de plăți către și de la Trezoreria Statului, fiind utilizat atât de firme, cât și de instituțiile statului, se arată în legislația aflată în vigoare.

Potrivit legislației în vigoare, OPT se utilizează de către: 

  • persoane juridice si persoane fizice (agenți economici)
  • ordonatori de credite
  • Ministerul Finanțelor Publice și unitățile descentralizate

Noua versiune a ordinului de plată poate fi găsită accesând link-ul noul model OPT.

Posted in Uncategorized | Leave a comment

Concediul pentru studii

concediuȘtim cu toții că odată ajunși în câmpul muncii, oportunitățile legate de studii scad fie din cauza neglijenței, fie din pricina faptului ca majoritatea angajatorilor nu permit concedii de studii. Este cazul studenților care aleg să muncească pe perioada studiilor și au nevoie de timp liber pentru susținerea examenelor.

De cele mai multe ori angajatorii deduc concediul de studii din durata concediului de odihnă, fapt ce nu este permis. Așadar, potrivit Codului Muncii, în cazul în care angajatorul nu și-a respectat obligația de a asigura pe cheltuiala sa participarea unui salariat la formare profesională, cel din urmă are dreptul la un concediu pentru formare profesională, plătit de angajator. Acest concediu poate fi de până la 10 zile lucrătoare sau de până la 80 de ore.

Mai mult decât atât, formarea profesională trebuie acordată de angajator astfel:

   odată la 2 ani, dacă are minimum 21 de salariați

   odată la 3 ani, dacă are sub 21 de salariați

De asemenea, pentru valorificarea concediului pentru studii la calculul vechimii în muncă, este important ca angajatul student să menționeze în cererea de concediu fără plată că motivul îl reprezintă studiile și nu un anumit interes personal.

Pentru mai multe detalii despre acest subiect accesați concediu de studii.

Posted in Uncategorized | Leave a comment

ANAF a modificat contul unic în care se plătesc impozitele

taxePotrivit Ordinului ANAF nr. 223/2014, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 114 din 17 februarie 2014 și care a intrat în vigoare la aceeași dată, contribuabilii vor plăti impozitele și taxele într-un nou cont – 20.A.47.01.00 “Sume încasate pentru bugetul de stat în contul unic, în curs de distribuire”.

Contul este deschis pe codul de identificare fiscală al contribuabililor, la unitățile Trezoreriei Statului din cadrul organului fiscal la care ei sunt înregistrați ca plătitori de impozite și taxe. În document se precizează că noul cont se va utiliza pentru plata impozitelor și taxelor, începând cu obligațiile fiscale aferente lunii ianuarie 2014.

Prin urmare, vechiul cont 20.47.01.01 “Venituri ale bugetului de stat – sume încasate pentru bugetul de stat în contul unic, în curs de distribuire” NU va mai fi valabil.

Iată și o serie de noi impozite ce se vor plăti în acest cont: 

  • impozit pe veniturile din dividende obținute din România de persoane nerezidente;
  • impozit pe veniturile din dobânzi obținute din România de persoane nerezidente;
  • impozit pe veniturile din redevențe obținute din România de persoane nerezidente;
  • impozit pe veniturile din comisioane obținute din România de persoane nerezidente;
  • impozit pe veniturile obținute din România de persoane nerezidente din activități sportive și de divertisment;
  • impozit pe veniturile reprezentând remunerații primite de persoane juridice nerezidente care au calitatea de administrator, fondator sau membru al consiliului de administrație al unei persoane juridice române;
  • impozit pe veniturile din servicii prestate în România și în afara României de persoane nerezidente;
  • impozit pe veniturile obținute de persoane fizice nerezidente din premii acordate la concursuri organizate în România;
  • impozit pe veniturile obținute la jocuri de noroc practicate în România de persoane fizice nerezidente;
  • impozit pe venituri din lichidarea unei persoane juridice romane realizate de persoane nerezidente.

Tot în contul 20.A.47.01.00 “Sume încasate pentru bugetul de stat în contul unic, în curs de distribuire” se mai plătesc și: 

  • impozitul pe venitul din salarii
  • impozitul pe venitul din pensii
  • impozitul pe profit
  • impozitul pe veniturile microîntreprinderilor
  • impozitul pe veniturile din drepturi de proprietate intelectuală
  • impozitul pe veniturile din dobânzi

Sursa: www.avocatnet.ro

Posted in Uncategorized | Leave a comment

Târgul “Angajatori de top” la Timișoara

workSunteți în căutarea unui loc de muncă stabil și bine plătit? Dacă da, aveți acum ocazia de a alege dintre cele mai variate locuri de muncă în cadrul unor companii de renume.

În perioada 14-15 martie va avea loc la Timișoara cea de-a 4-a ediție a târgului de joburi “Angajatori de top”. Tradiția acestui eveniment datează din anul 2006 reprezentând de atunci cel mai important eveniment pentru piața resurselor umane considerând numărul mare de companii participante din toată țara.

La acest eveniment participă acele companii multinaționale care oferă perspective de dezvoltare pe termen lung și posibilitatea de a participa la workshop-uri și conferințe. Până acum, peste 50 de companii din domeniile IT&C, FMCG, BPO, financiar-bancar, inginerie și consultanță au confirmat prezența la târgul de job-uri. Companiile care vor să să se alăture, se pot înscrie la adresa angajatori@catalyst.ro până pe 28 februarie 2014.

Lista completă a participanților, precum și alte detalii utile despre eveniment puteți găsi accesând www.hipo.ro.

Posted in Uncategorized | Leave a comment

Obligațiile fiscale ale lunii februarie

obl fiscIată care sunt obligațiile fiscale ale acestei luni pentru a nu întâmpina probleme cu instituțiile financiare:

Până la data de 25 februarie 

  • Declaraţia privind obligaţiile de plată la bugetul de stat – Formular 100 
  • Declararea şi plata impozitului pe profit pe anul precedent – Formular 101 
  • Declaraţia privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate – Formular 112 pentru luna precedentă 
  • Declaraţia privind veniturile sub formă de salarii din străinătate obţinute de către persoanele fizice care desfşoară activitate în România şi de către persoanele fizice române angajate ale misiunilor diplomatice şi posturilor consulare acreditate în România pentru luna precedentă -Formular 224 
  • Decontul de taxă pe valoarea adăugată – Formular 300
  • Decontul special de taxă pe valoarea adăugată pentru luna precedentă – Formular 301 
  • Cererea privind utilizarea ca perioadă fiscală pentru TVA a semestrului sau anului calendaristic pentru anul curent – Formular 306 
  • Declaraţa privind sumele rezultate din ajustarea taxei pe valoarea adăugată – Formular 307 
  • Declarația privind taxa pe valoarea adăugată datorată de către persoanele impozabile al căror cod de înregistrare în scopuri de taxă pe valoarea adăugată a fost anulat conform art.153 alin. (9) lit. a) ‐ e) din Codul fiscal – Formular 311 
  • Declaraţia recapitulative privind livrările / achiziţiile /prestările intracomunitare de bunuri pentru luna trecută – Formular 390 VIES 
  • Declaraţia informative privind livrările de bunuri şi prestările de servicii efectuate în anul – Formular 392A
  • Declaraţia informativă privind livrările de bunuri, prestările de servicii şi achiziţiile efectuate în anul …  – Formular 392B pentru anul precedent 
  • Declaraţia informativă privind veniturile obţinute din vânzarea de bilete pentru transportul rutier internaţional de persoane, cu locul de plecare din România în anul ..” – Formular 393
  • Declaraţia informativă privind livrările/prestările şi achiziţiile efectuate pe teritoriul naţional aferente perioadei de raportare precedente (luna, trim. etc.; perioada de raportare este cea declarată pentru depunerea decontului de TVA, prevăzută la art. 156^1 din C.F.)  – Formular 394 
  • Plata impozitului reţinut la sursă în luna precedentă

Până la data de 28 februarie 

  • Declaraţia informativă privind impozitul reţinut şi plătit pentru veniturile cu regim de reţinere la sursă / venituri scutite, pe beneficiari de venit nerezidenţi 
  • Declaraţia anuală privind impozitul pe reprezentanţe
  • Declaraţia informativă privind impozitul reţinut la sursă şi câştigurile/pierderile realizate, pe beneficiari de venit – Formular 205 pentru anul trecut
  • Declaraţia informativă privind veniturile din economii obţinute din România de persoanele fizice rezidente în state membre ale Uniunii Europene, ţări terţe şi teritorii dependente sau asociate – Formular 400 pentru plăţile făcute în anul trecut.
Posted in Uncategorized | Leave a comment

tratament-medicalAuzim adesea despre fel și fel de nemulțumiri legate de tratamentele medicale din România, costurile extrem de ridicate neținându-se cont de asigurările medicale sau, pur și simplu, indiferența medicilor față de suferința pacienților. Astfel, cei care consideră că în străinătate vor beneficia de tratamente mai ieftine și mai eficiente vor afla astăzi că se pot efectua tratamente medicale în mai multe țări din Europa pe cheltuiala statului român.

Mai exact, asigurații care se deplasează într-un stat membru al Uniunii Europene pentru a primi tratament medical au dreptul de a beneficia, la cerere, de rambursarea contravalorii serviciilor medicale.

În baza Directivei Europene 24/2011 privind aplicarea drepturilor pacienților în cadrul asistenței medicale transfrontaliere, transpusă în legislația românească de Ordinul Casei Naționale de Asigurări de Sănătate nr. 729/2009, rambursarea cheltuielilor aferente serviciilor medicale suportate de asiguratul din sistemul de asigurări sociale de sănătate din România se efectuează de către casa de asigurari de sănătate unde este luată în evidență persoana asigurata.

Totodată, rambursarea se realizează către asigurat, la solicitarea acestuia, a unui membru al familiei (părinte, soț/soție, fiu/fiică) sau a unei persoane împuternicite de acesta, în lei.

Dat fiind faptul că asiguratul își poate primi banii înapoi doar dacă serviciul medical acordat într-un alt stat și achitat de către asigurat face parte din pachetul de servicii de bază din sistemul de asigurări sociale de sănătate din România, a fost publicată recent o listă completă a țărilor unde asigurații români se pot trata medical:

Austria, Belgia, Bulgaria, Cehia, Cipru ,Danemarca, Elveția, Estonia, Finlanda, Franța, Germania, Grecia, Irlanda, Italia, Letonia, Lituania, Luxemburg, Marea Britanie, Malta, Olanda, Polonia, Portugalia, Slovacia, Slovenia, Spania, Suedia, Ungaria, Islanda, Liechtenstein, Norvegia.

De reținut faptul că în condițiile în care un asigurat în sistemul de asigurări sociale de sănătate din România se deplasează într-un stat membru UE pentru a primi tratament medical, fără aprobarea prealabilă a casei de asigurări de sănătate unde este luat în evidență ca persoană asigurată, acesta va suporta contravaloarea serviciilor medicale acordate.

Posted in Uncategorized | Leave a comment